6150200542 |
Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any) |
2019-2020 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/10/2019 - 20/6/2020 (30 hores) de 16:15h a 18:15h |
|
ESC La Closa |
|
pl. de La Closa, 7 (Esterri d'Àneu)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, Covid19 |
| |
Tipus activitat |
PL25 Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació de primer any del programa AVANCEM
|
| |
Objectius |
. Ajudar els centres a visualitzar la relació existent entre les diferents metodologies didàctiques per a l’ensenyament de les llengües i la seva relació amb els programes o accions del Departament que les despleguen (Aprenentatge Integrat de Llengua i Continguts, Immersió Lingüística, Tractament Integrat de Llengües, Pràctica reflexiva, etc.).
. Formar i/o assessorar els docents per al desenvolupament de de seqüències didàctiques i introduir-los al desenvolupament de projectes de comunicació integrats.
. Impulsar i orientar la cooperació entre els docents de llengua, i entre aquests i els docents de matèria no lingüística per a un ensenyament coherent i rendible dels continguts lingüístics.
|
| |
Continguts |
. Plurilingüisme, multilingüisme i competència plurilingüe
. Competència lingüística i comunicativa i competència plurilingüe
. L’ús de la llengua: ús comunicatiu i ús reflexiu
. Les estratègies de transferència interlingüística i la seva explotació didàctica
. El text com a unitat bàsica de treball a l’aula
. La seqüència didàctica: Trets específics i criteris per al seu disseny i implantació
. Introducció als Projectes de comunicació integrats
|
| |
Observacions |
Les dates es concretaran per a cadascun dels centres.
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19
|
| |
Formador/a |
Blanca Capdevila
|
| |
Avaluació |
. Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Primària - Secundària obligatòria - Batxillerat
|
| |
E-mail |
crp-pallarsjussa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
23/10/2019 |
1615 |
1815 |
Sessió 2 |
diumenge |
27/10/2019 |
1615 |
1815 |
Sessió 3 |
dilluns |
18/11/2019 |
1615 |
1815 |
Sessió 4 |
dimarts |
26/11/2019 |
1615 |
1815 |
Sessió 5 |
dilluns |
21/01/2019 |
1615 |
1815 |
Sessió 6 |
dimecres |
19/02/2020 |
1615 |
1815 |
Sessió 7 |
dilluns |
25/05/2020 |
1615 |
1815 |
Sessió 8 |
dissabte |
20/06/2020 |
1615 |
1815 |
|
| |